درب پارکینگ خودرو یا موتور قطار وسیله ای ضروری برای همه درب های پارکینگ است تا با فشار یک دکمه، درب ریموت را باز یا بسته کنند. سوال اینجاست که چه چیزی این محصولات را متمایز می کند و در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اگر این مقاله را تا انتهای این صفحه بخوانید، ممکن است در انتخاب یک جک پارکینگی  عالی موفق باشید.
 
نوع درب های پارکینگ خودرو و جک های کنترلی مناسب است
به طور کلی ساختار شیشه پارکینگ خودرو متفاوت است و قبل از خرید سیستم اتوماتیک باید به شیشه پارکینگ خودرو نگاه کرد و خودروی برقی را با توجه به نیاز آن انتخاب کرد.
 
پارکینگ دو درب
جک درب اتوماتیک دو لنگه
ناگفته نماند که بیش از 80 درصد درب های پارکینگی مورد استفاده در ایران از نوع دو لنگه هستند. این درب ها دو دری هستند که در داخل یا بیرون خانه به هم نزدیک هستند و به ماشین دسترسی دارند. برای چنین دری به یک قفل درب دو لنگه کامل نیاز دارید تا یک بازو را در سمت چپ در و یک بازو را در سمت راست قرار دهید.
 
مزایای درب ورودی دو درب
 
نسبت به مدل های دیگر به جک قوی تری نیاز دارد
مسیر سفر کوتاهتر از مدل تک برگ است
در صورت قفل شدن بدون استفاده از قفل قدرت بیشتر.
قیمت های بسیار پایین تر و وقفه های کمتر
نبود دو در
 
برای ساختمان های دارای رمپ مناسب نیست
هنگام باز شدن در، دو طرف ورودی را اشغال کنید
درب پارکینگ تک ماشین
درب اتوماتیک تک لنگه
از یک درب نیز در بسیاری از ایستگاه ها استفاده می شود که ممکن است به دلیل فضای کامل یک طرف در باشد. این نوع درها که معمولاً به اندازه دو لولای استاندارد درب هستند، از یک طرف باز می شوند و به دیوار متصل می شوند.برای پنجره های تک لنگه معمولا از کف دو جداره بلند یا کف تک لنگه استفاده می شود.
 
جک های تک جک پارکینگی  باید قدرت بالاتر و آستین های بلندتری نسبت به جک های معمولی داشته باشند.
 
مزایای پارکینگ تک درب
 
یک طرف ورودی را کاملا باز کنید
در هنگام استفاده از کلید چراغ از محافظت بالاتری برخوردار است.
عدم وجود یک درب واحد
 
ردیف بالا در یک طرف در و فضای بیشتری را در سمت دیگر اشغال کنید
متغیر پایین با جک پارکینگ تک اهرمی
خطر آسیب و هزینه های تعمیر بیشتر است
درب قطار
موتور ریل درب اتوماتیک
درب کشویی یا ریلی نوعی ساختار درب پارکینگ خودرو است که 100% فضا را برای ورود فراهم می کند. مرز درب ایستگاه راه آهن در فضای باز نزدیک در است. به این معنی که وقتی در باز می شود، درب روی دیوار کناری قرار می گیرد و باید فضای کافی برای کل ورودی وجود داشته باشد تا درب ریلی در کنار آن باز شود.
 
برای چنین درهایی به طور معمول از موتور ریلی یا به اصطلاح ریل درب جک استفاده می شود. موتور در انتهای یک درب باز روی زمین یا روی سقف قرار می گیرد و از طریق یک وسیله شانه ای که روی آن نصب شده است، در را باز می کند.
 
مزایای پنجره های ریلی
 
قفل کامل را باز کنید و 100٪ دسترسی داشته باشید.
مقاومت بسیار بالا در برابر فشار باز شدن
امکان قرار دادن چشمی یا فتوسل در ساختمان
استفاده از یک سیستم ساده تر در مقایسه با سیستم بازو
عدم وجود درهای کشویی
 
آهنگرهای کمتری در ساخت درب های ریلی صاف و بی صدا تخصص دارند
سر و صداتر از مدل بازو است، به خصوص زمانی که خانه رو به جنوب باشد
محدودیت در نصب جک های ریلی برای درب های چرخدار قدیمی
عوامل موثر بر قیمت درب پارکینگ خودرو
حالا که انواع درب پارکینگ خودرو را شناختیم باید به سوال دیگری پاسخ دهیم و آن اینکه چرا قیمت پارکینگ با هم تفاوت دارد و چرا یکی ارزان و دیگری گران است؟
 
با توجه به این موضوع، باید گفت که عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. آنها را به ترتیب اولویت فهرست و توضیح می دهیم.منحصر به فرد بودن انواع جک درب پارکینگی
تاثیر ترافیک در انتخاب پارکینگ
شاید مهم ترین عامل در انتخاب درب پارکینگ، میزان تردد باشد. تعداد تردد به معنای میزان باز و بسته شدن درب در یک روز است که هر چه بیشتر باشد، سیستم برای ترافیک سنگین قابل اطمینان تر است.
 
اکثر جک های ایرانی برای ساخت خانه تا 20 واحد مناسب هستند و قیمت در رده اقتصادی با قیمت های مقرون به صرفه می باشد. البته این شرکت های ایرانی مدل های مناسبی را برای ترافیک سنگین نیز معرفی کرده اند. بنابراین هنگام خرید، ترافیک خانه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن اطلاعات، جک پارکینگی  مورد نظر خود را تهیه کنید.
 
وزن و عرض شیشه های ماشین
همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های قیمت درب ورودی است. به طور کلی جک های اکونومی و کنترلی متوسط ​​نیرویی معادل 350 تا 400 کیلوگرم در هر تاب دارند و برای درب های با عرض 2 متر مناسب می باشند. در صورتی که جک درب ساختمان کمتر از اعداد اعلام شده و تردد کمتر از 20 عدد باشد می توان از جک درب پارکینگی خودرو استفاده کرد در غیر این صورت با توجه به وزن و ظرفیت آن گزینه مناسب انتخاب شود.طول درب.
 
برخی از شرکت‌های ایرانی و خارجی مدل‌های قدرتمندی را ارائه کرده‌اند که فقط برای درب‌های شخصی قابل استفاده است، به عنوان مثال مدل‌های P1 و Castomaiz شرکت یال و مدل‌های Tona7 و Tona5 شرکت نایس ایتالیا که روی درب‌ها مستحکم هستند.
 
برند سازنده جک درب خودرو
این یک قانون غیرقانونی در سراسر جهان است که یک شرکت شناخته شده و با سابقه نسبت به سایر شرکت های دارای استانداردهای مشابه گران تر است و مشتریان باید برای استفاده از آن برند هزینه بیشتری بپردازند.نمونه ملموس آن در گوشی‌هایی دیده می‌شود که محصولات سامسونگ با برند نرم‌تر از برند شیائومی، قیمت بالاتری نسبت به آن دارند.
 
در ایران، سیماران، تابا و همچنین الکتروپیکا محصولاتی با برندهای قیمت بالاتر نسبت به رقبا دارند که به عنوان برندهای پرطرفدارتر مطرح شده اند.
 
محصولات جک پارکینگی  از خارج از کشور
در سال های اخیر نوسانات دلار تاثیر شدیدی بر قیمت محصولات وارداتی گذاشته و قیمت ها را به قدری بالا برده که جک سنتی خارجی برای بسیاری از خانه ها دست نیافتنی شده است. در این مورد بسیاری از مشتریان ترجیح دادند به جای استفاده از این محصولات خارجی که تقریباً نیمی از نمونه های غیر ایرانی را تشکیل می دهند، از مدل های باکیفیت ایرانی استفاده کنند.
 
مکانیزم عملکرد جک پارکینگی
یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت درب های پارکینگ تاثیر می گذارد، مکانیک کار است. البته ممکن است مکانیک کار در یک ساختمان معمولی که گران است نیز کار نکند. در ادامه به معرفی تمامی این مکانیک ها خواهیم پرداخت.
 
جک درب پارکینگی الکترومکانیکی
گران ترین سیستم های باز کردن درب ایستگاه از همین سیستم استفاده می کنند. سیستم عامل یک سلاح الکترومکانیکی به این صورت است که نیرو از موتور در بازو به سیستم گیربکس منتقل می شود و سپس در اثر سلاح به نیروی خطی تبدیل می شود.
 
تمامی اتوبوس های ایرانی از این سیستم استفاده می کنند و به دلیل تکنولوژی ساده آن نسبت به مدل های دیگر تعمیر بسیار آسان و سریعتر می باشد. تنها محدودیت این سیستم در استفاده از آن در ترافیک سنگین به دلیل آن است
 
مزایای الکترومکانیک جک پارکینگی 
 
قیمت مناسب تر از مکانیک های دیگر است
تعمیر ساده و سریع
دارای مدل های مختلف با قدرت های متفاوت است
نصب نیاز به کارشناس برتر ندارد
تلفات
 
محدودیت های ترافیکی بیش از حد
محصولات با کیفیت پایین با این سیستم وجود دارد
جک درب پارکینگ هیدرولیک
مثال دیگر نحوه عملکرد جک پارکینگی است که از فشار سوخت برای باز و بسته کردن درب استفاده می کند.اگرچه نام این جک ها هیدرولیک است اما خوشبختانه پمپ بنزین جداگانه ای وجود ندارد و مهندسان ساختمان توانستند این مخزن را به همراه پمپ و سایر متعلقات در بازو نصب کنند.
 
تعمیر لولای درب بسیار گران است و در نتیجه قیمت آن برای مشتری بالا می رود. خبر خوب این است که معمولا برای درب های ساده نیازی به استفاده از سیستم هیدرولیک نیست و برای درب های خاص مانند شلوغی زیاد یا بسیار سنگین و شل باید از این نوع جک ها استفاده کنید.
 
مزایای هیدرولیک جک پارکینگی 
 
ولتاژ پایین در مقایسه با سیستم های الکترومکانیکی پایین است
مناسب در مناطق پر تردد
سطح بسیار بالای تولید محصولات هیدرولیک
گارانتی طولانی مدت جک های هیدرولیک
تلفات
 
قیمت گران و لوازم جانبی گران قیمت
نیاز به بازدید منظم یا ماهانه دارد
برای راه اندازی این کار به مهارت بالایی نیاز دارد
جک درب پارکینگی پنوماتیک
اولین نمونه هایی که در ایران برای ساخت درب پارکینگ استفاده شد، نمونه هایی از باد بود که با دست در ایران ساخته شد. اما به دلیل استفاده از بسیاری از قطعات با ضریب خطای بالا و همچنین صدا در هنگام باز و بسته شدن، این سیستم ها خیلی زود منسوخ شدند و سایر مدل ها جای خود را به مکانیک الکترومکانیکی و هیدرولیک دادند.
 
جک پارکینگی 24 ولت یا 220 ولت
برخی از فروشندگان در هنگام خرید گاهی 220 ولت و گاهی 24 ولت را به عنوان ویژگی های خاص در نظر می گیرند و سیستم های رقیب را بی کیفیت و کم می دانند.
 
اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این دو بیندازیم به این نتیجه می رسیم که هر دو دارای قابلیت های موبایل خوبی هستند و همچنین محدودیت هایی که مشتریان باید بر اساس نیاز خود سیستم را انتخاب کنند.جک پارکینگ 220 ولت
به طور کلی جک های پارکینگی 220 ولتی ارزان تر و قابل استفاده تر هستند و لوازم جانبی آنها را می توان به صورت عمده و با قیمت مناسب خریداری کرد. سیستم عامل آنها می تواند مبتنی بر زمان بندی یا میکروسوئیچ باشد و اغلب انتهای جک نرم و بی صدا هستند. محدود کردن سیستم 220 ولت به گرم کردن بیش از حد موتور در عملکرد بالا منجر به خرابی موقت سیستم و سیستم برق اضطراری پرهزینه می شود.
 
جک پارکینگ 24 ولت
مدل 24 ولت برای شهرهای گرم ایده آل است و می توان از آن برای ایجاد دمای پایین برای مناطق پرتردد استفاده کرد. علاوه بر این، سیستم های برق اضطراری ساده تر و راحت تر از سیستم های 220 ولت قابل نصب در این سیستم ها هستند. اما اگر بخواهیم به محدودیت های آن اشاره کنیم، می توان گفت که دومی ضعیف تر از مدل 220 ولت، قدرت بازوی کمتر و هزینه تعمیر بالاتر است.
 
خرید درب پارکینگ خودرو در DCA Commodity
برای خرید جک پارکینگی  می توانید به نمایندگی ها، فروشگاه ها و وب سایت ها به صورت آنلاین مراجعه کنید.